Výzva: Zastav se každou hodinu nebo alespoň několikrát za den a polož si otázky, jak jsi ten čas prožil

Někdy nám mezi prsty uplyne 24 hodin tak, že ani nevíme, co jsme ten den dělali a jak jsme se cítili. Dneska to bude jinak. Zastav se každou hodinu, nebo aspoň několikrát za den, a polož si následující otázky:

  • Jak doopravdy chceš následující hodinu strávit?
  • Jak se chceš cítit? Jak chceš komunikovat s lidmi okolo?
  • Jak z následující hodiny uděláš tu nejvíce výjimečnou hodinu svého života?

Po další hodině se zastav, přemýšlej nad tím, jestli se ti to povedlo a rozmysli si další hodinu.

Inspirace: Vděčnost

I v těch nejtěžších chvílích si můžeme vybrat, kam budeme směřovat naší pozornost, a vybrat si, jak se budeme cítit.

Začne-li pršet, můžeme být naštvaní, že nám zmoknou vlasy, nebo si můžeme užít tanec v dešti a mít radost, že příroda konečně bude mít dost vody. Máme-li domácí karanténu, můžeme být naštvaní, že nesmíme být s kamarády v parku, nebo můžeme být vděční, že máme čas být sami se sebou a odpočinout si. Každý okamžik má několik perspektiv a je jen na nás, jaké se rozhodneme vidět více a jaké méně nebo vůbec. Pravda je ale taková, že čím víc se budeme zaměřovat na to, co náš život obohacuje a rozvíjí, tím bude růst naše dlouhodobá spokojenost. A čím víc duševní pohody budeme zažívat, tím lepší život prožijeme po všech stránkách.

Viktor Frankl, rakouský neurolog a psychiatr, který přežil tři koncentrační tábory, popisuje, že mezi akcí a reakcí je místo na naše rozhodnutí. V tom místě si můžeme vybrat, jak se budeme chtít zachovat. Zakřičí-li na nás tedy někdo, nemusíme na něj hned křičet nazpátek. Můžeme se zastavit, pochopit, proč na nás křičí, a třeba jen odvětit, že jej máme rádi. Akce nemusí mít stejnou opačnou reakci. Je na nás, jakou reakci si vybereme. Pro zvyšování dlouhodobé vděčnosti doporučujeme si zapisovat každý den tři věci, za které jsi za ten den vděčný. Ať je to to, že sis ráno zacvičil, vedl jsi skvělou konverzaci s cizím člověkem, někomu si bezděčně pomohl nebo sis udělal čas sám na sebe. Studie o dlouhověkosti a vděčnosti ukazují, že právě tato metoda výrazně zvyšuje dlouhodobou spokojenost a dobrý pocit ze sebe sama.

#zapojsrdce – 10denní laskavá výzva

Inspirací pro ostatní může být každý z nás.Přidej se do desetidenní výzvy #zapojsrdce zaměřenou na laskavost. I díky ní můžeš podpořit současnou vlnu solidarity a naděje.Na Facebooku, Instagramu a v appce X-Challenge každý den uvidíš denní společné výzvy, kterými můžeš pomoct jak svému okolí, tak i svojí vlastní psychice. 😊Je úplně na tobě, co ti sedne a k čemu se odhodláš. I drobná zdvořilost dnes může dodat naději. Inspiraci budeme sdílet i formou volitelných výzev, které můžeš plnit kterýkoliv den. I ty sám můžeš být inspirací a nadějí pro ostatní. Věříme, že dokážeš víc, než si myslíš. Víc informací najdeš na x-challenge.cz/event/zapoj-srdceSdílej prosím výzvu s ostatními a nezapomeň na #zapojsrdceS přípravou výzev i celého projektu nám od začátku pomáhají Nadace Karla Janečka a Happiness At Work. Mockrát díky!Jestli máš ty sám jakékoliv nápady na výzvy, které by měly zaznít světem, neváhej je začít sám plnit. A klidně se o ně s námi poděl, abychom mohli dát výzvu společně i ostatním.Mockrát děkujeme všem ve videu:Martin Hausenblas oficiální stránky, Martin Rota, Libor Hoření z DobroKáva, Ladislav Zibura, Karel Janeček, Monika Benešová z Nadhled.info, Miky Škoda, Matouš Vinš, Petr Oliver, Dita Přikrylová z Czechitas, Juraj Sutoris – showMarie Salomonová z Nevypusť duši, Jan Lukačevič a Weef's world.Jste boží!

Zveřejnil(a) X-Challenge dne Čtvrtek 19. března 2020